Sunday, December 13, 2009

ikan oh ikan



letih dow aku mancing siang tadi..dari pg aku g sampai ptg baru balik. ari sabtu pon aku g gak mancing, mule2 ramai yg nak ikot sudah nye aku ezra, gan zaidi 3 ball je g..tapi siang tadi ramai gile 8 org sekali gerak..yg ader joran pon,aku gan tupai je, yg lain hampeh bwk telo je g..sek baik aku bawak 5 btg joran..so blh ah pakai sikit2 sorng,huhuh mcm mkn nasi lak sikit2 sorng...mule2 janji kol 7.30 kat restoran ali, aku g sane tgk ezra sorg je yg tepacak kat sane, yg lain tgu nak call baru pantas menghadirkan diri..bila semua da dtg sarapan dlu gan nasi lemak kedai pak sarip kat area umah aku, terbaik awok nasi lemak dia, korang datang umah esok2 aku aku belanje nanti k..lepas semua da makan kenyang melantak, aku mulakan pakatan syaitan sket utk mengenalpasti lokasi di terjah..lepas lokasi dikenal pasti deruman moto mengiringi perjalanan kami(skema dow)..sampai je destinasi pertama keteorg kat taman metropilitan kepong, keteorg round2 dlu cari port cadek nak bersidang..pastu setelah keputaan d buat sudahnya lepak gak kat port ari sabtu aritu..sampai kat sane nak mula ah mancing dlm ramai2 tu yg ade potensi memancing, aku sudah tentu, ezra, zaidi..lain hanco ikat mata kail pon xtahu..pasang umpan po takot2.hehehe.,,(maaf kawan2 bukak pekong korang..) da bejam2 dok sane seko pon x dapat, mula ah nak cabot usha tmpat lain, tgh siap2 nak bla ade plk cina ganu mabok mane tah dtg sembang gan kete org ntah ape binatang aku x paham dia ckp, sudah nya cina 2 kecewa ketaorg x lyn dia..sekali lagi pakatan syaitan dia buat utk pegi ke lokasi kedua,keputusannya kat selayang dkt pasa borong..mancing kat sana best dow bwk balik 52 eko ikan talapia beberapa jam je memancing..sumua da letih jadi sume nak balik, sorang kawan aku nama Aman damai(sori aman aku xtahu nama betol ko) cadangkan bwk g umah ezra soh ibu dia masak semua...tadi ezra msg aku dtg umah dia kol8 mkn, perrrhhhh mak dia masak terbaik awok..walau pon aku x makan talapia tapi ibu dia masak ikan lain n laok2 lain dow.(t.kasih ibu ezra masak kan utk keteorng) pas makan merepak jap kat depan umah ezra pastu sumua balik buat haluan masing2...aku sempat gak ucap selamat tgl kat dorg sume hahahaha...